Konsten att skriva så dina kunder vill köpa. Lär dig hemligheterna bakom effektiva reklamtexter.

"Fylld med idéer och förslag som ingen annan tänkt på. Genialt."

BOKEN ÄR SLUTSÅLD.

konsten att skriva.jpg

Alla företag behöver effektiva reklamtexter. Ditt också. Och det oavsett vilken bransch du jobbar i. Du behöver det till din dagliga kommunikation med kunder via e-post lika mycket som i säljbrev, annonser och i broschyrer. Vassa och välformulerade ord och texter kan innebära skillnaden mellan ett köpbeslut och en kund som går vidare till din konkurrent utan att köpa över huvudtaget (hemska tanke).

Den här bokens jobb är att ge dig hemligheterna bakom bra reklamtexter. Och du får dem serverade steg för steg. I "Konsten att skriva så dina kunder vill köpa " får du lära dig hur rubriker, formuleringar, kunskap och idéer är skillnaden mellan framgång och flopp. Boken är sprängfylld med konkreta råd som guidar dig genom arbetet.

Mer information:

Driver du eget företag? Jobbar du på marknads- eller försäljningsavdelning? Eller är du kanske en skrivglad person som funderar på att bli copywriter? Då är det här boken för dig. I Sverige finns det en liten grupp välbetalda skribenter som hjälper företag att uttrycka sig klart, koncist och trovärdigt. De är copywriters och arbetar på reklambyråer eller som frilansande konsulter. Deras uppdrag är att skapa rubriker som säljer - och texter som övertygar, och de gör det bra. Men alla har inte råd att anlita dessa skriv- och kreativitetsproffs. Ingen fara. Nu, för första gången på svenska, förklarar en reklamman från hjärtat hur du också kan skriva effektiva reklamtexter - med ord som beskriver, ord som förklarar och ord som leder till ett klick, möte eller köp.

På ett lättläst och medryckade sätt berättar Jack Hansen om "reklamens hemligheter" och lär dig hur formuleringar, kunskap och idéer är skillnaden mellan framgång och flopp. Boken är sprängfylld med konkreta råd som guidar dig genom arbetet med:

Annonser · Broschyrer · Webbsidor · E-postutskick · Payoffer (slogans) Säljbrev · Namnval · Pressmeddelanden · Radioreklam · Retorik

Konsten att skriva så dina kunder vill köpa (av Jack Hansen( visar ett alternativ till att anlita reklambyråer: Att skriva och tänka själv. Jack Hansens budskap är att nästan vem som helst kan bli copywriter. I sjutton inspirerande kapitel raderar han myten om att kreativitet kräver en medfödd talang. Tvärtom, så menar Jack att copywriting handlar om träning och ett sätt att tänka. På samma sätt som alla kan lära sig spela gitarr, kan alla lära sig ackorden som sätter fart på försäljningen.

Boken är skriven av Jack Hansen, copywriter som bl a arbetat hos Otto Stockholm BBDO och Satellit. Han är utbildad journalist och har även jobbat som projektledare och lärare. Under åren 2000-2003 deltog över 300 personer i Jack Hansens uppmärksammade grundkurs i copywriting. Utvärderingarna gav pedagogiken högsta betyg och i dag jobbar många av eleverna på heltid med skrivande.

RECENSIONER:

"Mycket inspirerande! Läs!" (Danne Ståhl, student och bloggare)

Mycket läsvärd bok. Jag lärde mig massor! Betyg: 5 av 5 (Marcus, kund hos Adlibris)

"Var inte orolig för att inte vara tillräckligt bra. Slappna av". Så inleder Jack Hansen innan han tar läsaren med på en resa in i copywriterns spännande värld. Han skriver om proffsens hemliga knep, han lär oss de vanligaste språkmissarna och han bjuder på tänkvärda citat och minnesvärda glimatar ur reklamhistoriens höjdpunkter. Men framförallt bjuder han på sig själv och sina egna erfarenheter som copywriter. Dyra utbildningar i all ära, men med den här boken under kudden och en massa jävlar anamma kan inget stoppa dig från att nå toppen i reklambranschen." (Charlotte Wik, copywriter)

"Konsten att skriva blir enkel med Jack Hansens bok. Man får en penna av guld när man märker att texten man skriver säljer mer och enkelt. Jack är magikern som avslöjar trixen som proffsen inte vill berätta. Läs, njut eller gör som jag, slå upp och sälj mer!" (Stefan Engeseth, vd på Detectivemarketing.com)