Jack Hansen: Konsten att starta, driva och lyckas med en internetbutik

Den här snygga boken släpptes 2014 och sålde slut våren 2015. Just nu jobbar jag med uppföljaren. Båda böckerna är fyllda med idéer, erfarenheter och experttips för dig som jobbar på webben med en egen e-butik. Jack Hansen och förlaget Redaktionen släpper snart del 2 av Konsten att starta, driva och lyckas med en internetbutik.

10 000-tals svenskar driver idag en egen butik på internet. E-handel är en blomstrande industri och en bransch som växer i full fart. Varje dag slutar nya konsumenter att handla i sina gamla favoritbutiker för att istället shoppa online hos sin e-butiksälskling. Gamla fysiska butiker förlorar kunder och omsättning, slås ut eller måste anpassa sig, och pengarna hamnar istället hos personer som läst böcker som denna.

Nu är det din tur att dra nytta av allt detta och sätta fart. Kanske har du redan en butik på webben sedan ett par år, kanske har du en idé till en nätbutik som du funderar på att starta – eller så har du kanske precis lanserat din webbshop och vill få in kunder och få snurr på försäljningen? Oavsett läge, är det här boken som hjälper dig.

Målet med boken är att du inom 30 dagar ska känna att “Wow!”, att det har exploderat och att du fått nya kunder och ökat din försäljning och tjänar mer per såld produkt och kund. Det är slutsiffran längst ner i din ekonomi som avgör om du lyckat som e-handlare eller inte, och om den här boken gjort sitt jobb. Du driver inte en webbshop för att det är gulligt, coolt eller kul. Du är där för att tjäna pengar till dig själv och din familj. För det krävs inspiration, kreativitet och glöd – och det får du av författaren Jack Hansen, marknadsförare och e-handelsproffs.

Konsten att starta, driva och lyckas med en internetbutik lär dig att tänka och skapa smart e-handel 2014. En skönt skriven tipsbok med över 200 sidor fullmatade med hundratals proffstankar för att maximera säljet i en webbshop. Vill du lära dig att att konvertera besökare till storhandlande trogna stamkunder? Ja, då är detta boken för dig.

Om författaren: Internetmarknadsföraren och allas vår digitala copywriterfavorit Jack Hansen, 45 år, är tillbaka i Sverige efter ett par kreativa år i Berlin och släpper nu en ny serie böcker här på Redaktionen. Först ut är denna efterlängtade bok som helt är tillägnad din webbshop. Senare i höst kommer del 2 om e-handel för dig som läst denna första del. Böckerna hör ihop och ska läsas efter varandra för maximal positiv effekt på din nätbusiness.

Här är en del viktigheter som Jack Hansen och Konsten att starta, driva och lyckas med en internetbutik tar upp och lär ut:

● Hemligheten med e-handel ● Fyra råd till dig som är i kunskapsfasen kring att starta en e-butik ● Sju måsten för dig som vill komma igång ● De sex erfarenheterna du måste ta till dig ● Val av e-handelsplattform ● Sju råd från mig som sett både det bästa och det värsta ● Funktioner du ska ha i din e-handelsplattform ● Tio reflektioner om e-handel, e-företagande och e-marknadsföring ● Tio nya budord för e-handlare ● Fyra sanningar om sälj- och produkttexter i näthandel ● Tio kännetecken på att du skrivit en bra produkttext i din webbshop ● Fyra snabba sanningar om texter på produktsidor hos internetbutiker ● Användarvänlighet, pedagogik, struktur ● Därför avbryter kunden ett köp ● Ditt problem: Kunderna överger din butik trots fylld varukorg ● Därför floppar eller lyckas du som e-handlare ● Tolv anledningar till att kunderna dissar dig ● Sju anledningar till att folk handlar på nätet ● Misstagen du inte behöver göra ● Den nya e-handeln och det nya köpbeteendet ● Fem saker att optimera ● Bestäm för dessa 7 åtgärder ● Tips för att öka konverteringen ● Optimera konverteringsgraden ● De nio sakerna att göra för din konverteringsoptimering ● Betallösningar för e-butiker. Allt du behöver veta. ● Vad alla e-handlare måste veta om nyhetsbrev ● Nyhetsbrev för e-butiker. Så skriver du dem smartare ● Reklambyråregeln nr 1 och 7 tips om texter i nyhetsbrev ● Myter om e-handel ● M-handel = Mobil e-handel: Skillnader mot betalning i dator ● Mer fakta och pepp om M-handel för din webbshop ● Webbstrategi för en internetbutik ● Tio tankar om nischning och konkurrentanalys ● Checklista: Är ni trovärdiga? ● Kundservice och lojalitet ● Juridik för e-handlare: Nya lagar och regler 2014 ● Hur du ska tänka och se på lager logistik och leveranser ● S-Handel = Social e-handel: Instagram, Facebook, F-commerce ● Merförsäljning: Speciella sätt, platser och tider