100 sidor om webbtexter som får kunderna att köpa. 

SLUTSÅLD.

  • Denna bok anses numera som en copywriterklassiker och jag gav ut den tillsammans med kreatörerna och webbproffsen Daniel Ernerot och Emil HolmströmBoken var kurslitteratur i flera utbildningar i copywriting under de spännande åren 2007-2012.)

100 sidor om webbtexter.jpg

En bok om hur du får fler kunder att beställa mer på nätet.

På nätet går det fort. Så här: En kund kommer till din hemsida. Kunden skannar av texten på sidan . Om det finns intressanta texter stannar kunden kvar en stund.  Om du inte är intressant försvinner kunden någon annanstans.  

Den här boken lär dig skriva så att besökarna stannar kvar och hör vad du säger. Och det spelar ingen roll om det är tjänster, produkter eller en kontakt med dig du vill sälja - du kan förändra allt på hemsidan med hjälp av bra texter.

I "100 sidor om webbtexter som får kunderna att köpa" får du lära dig knepen som fått andra att lyckas. Det här är en del av vad du får lära dig:

WEBBENS FÖRUTSÄTTNINGAR Hur läser folk på webben? En webbsida är inte en sida Interaktivitetens makt Otålighet och skepticism styr besökaren Ge besökaren vad besökaren vill ha Engagera och skapa dialog Relevans och bäst före-datum

VAD VILL DU UPPNÅ? När du vill sälja direkt När du vill ha förfrågningar och leads När du vill ha återkommande besök När du vill underhålla När du vill informera När du vill ge support och hjälp

ATT SKRIVA FÖR WEBBEN Att skriva säljande Från uppmärksamhet till avslut Gör det enkelt - var hellre tydlig än finurlig Sälj resultatet - inte produkten Skriv trovärdigt Ge mer - bjud på något De vanligaste fallgroparna

INNAN DU BÖRJAR SKRIVA Skriv aldrig oförberedd Du måste förstå själv Definiera din målgrupp Perspektiv och personlighet Research och faktainsamling

SÅ MÄSTRAR DU SJÄLVA SKRIVANDET Hur du kommer igång Låt texten växa fram Skriv kort och rakt på sak Vikten av att vara relevant Den omvända pyramiden - börja med slutsatsen Tänk på tilltalet - prata med besökaren Är texten klar?

LÄR DIG SKRIVA RUBRIKER OCH INKASTARE Locka till läsning Vad kännetecknar en bra rubrik? Ta hjälp av inkastare

STRUKTURERA INFORMATIONEN OCH ÖKA LÄSBARHETEN Gör det enkelt att hitta Enkel och logisk grundstruktur Erbjud alltid möjlighet att läsa mer Länka alltid tillbaka Hellre många korta texter än få långa Tips för att öka läsbarheten

SKRIV FÖR ATT HITTAS Ta hänsyn till sökmotorernas makt Håll webbplatsen levande Att köpa sökord … Och mycket mer.

Boken är skriven av tre av Sveriges mest omtyckta reklamskribenter: Daniel Ernerot, Emil Holmström och Jack Hansen. De tre är kända för sina bra pennor, kreativa idéer och sin entreprenörsglöd. Daniel och Emil driver copywriterbyrån Concipio och skriver dagligen webbtexter till små och stora företag. De har fått mycket uppmärksamhet för språkbrevet "Om ett ord" som på kort tid blivit ett av landets största e-postutskick. Jack är journalisten som blev marknadsföringsproffs och grundade reklamskolan Satellit som under 2000-2003 examinerade över 150 copywriters. Jack har på detta förlag tidigare givit ut böckerna "Reklambibeln", "Konsten att skriva så dina kunder vill köpa" samt "100 sidor om att starta, driva och marknadsföra en butik på nätet".

RECENSIONER:

"100 sidor om webbtexter som får kunderna att köpa är framför allt en pedagogisk bok om att skriva – med fokus på webbtexter. Den är bra för dig som redan är copywriter, men säkert ännu bättre om du är mer ovan skribent. Här finns mängder av knep som visar vägen." (Mattias Åkerberg, Please Copy Me)