100 sidor om att driva och marknadsföra en butik på nätet

av Jack Hansen 

BOKEN ÄR SLUTSÅLD.

Är du sugen på att starta en webbutik och ta del av rikedomen på nätet? Då är det här rätt bok att börja med. Du får lära dig hur du ska tänka och göra för att lyckas med din butik snabbare. Det här är en bok för dig som har bråttom att komma igång med en egen webbshop och vill undvika de vanligaste fällorna.

100 sidor om starta butik.jpg

Alla butiker kommer så småningom att finnas på nätet. I den här boken får du verktygen som hjälper dig att nå framgången snabbare.

Allt du hört om möjligheterna på internet är sant. Miljontals svenskar gör varje månad inköp via nätet och e-butiker växer upp från ingenstans och hjälper sina ägare att bli rika. Är det inte hög tid att ditt företag också hoppar på tåget? Med hjälp av den här boken får du verktygen du behöver för att snabbare lyckas med din internetsatsning. Varje rad är fylld med smarta tips från personer som redan framgångsrikt säljer online. På 100 inspirerande sidor får du ta del av deras erfarenheter och berättelser om både fallgropar och genvägar. Att starta, driva och marknadsföra en e-butik är ett noggrant arbete som kräver planering, förberedelser, utveckling, genomförande och förfinande. För att kunna rivstarta behöver du med andra ord kunskap. Och det är det som är den här bokens uppgift: Att få dig att effektivare ta första steget och på kort tid börja tjäna pengar 24 timmar om dygnet alla årets dagar.

Innehåll:

Alla butiker kommer så småningom att finnas på nätet. I den här boken får du verktygen som hjälper dig att nå framgången snabbare. » vad säger våra läsare?

Det här är en del av vad du får lära dig:

Allmänt

Vad är en webbshop? Vad är e-handel? Därför växer e-handeln. Därför ska du börja sälja på internet.

Planering

Vad du måste veta innan du öppnar din e-butik. Beslut du måste ta innan du startar planeringen. Vad ska du sälja? Passar dina tankar på nätet?

Praktiskt

Nu är rätt tid att starta. Hemligheterna bakom bokstaven E. E-butikslösningar att välja på. VISA, faktura eller postförskott? Allt om hur du tar betalt för det du säljer. Om att ta betalt via SMS och telefon. Betalningar via e-post. Säkerhet för dig och dina kunder.   Den effektiva e-butiken.

Hur ska kunden få sina prylar?

Om lager, leverans och logistik. Därför är logistik det som kan avgöra din framtid. Börja med ett litet lager. Ta hand om dina kunder, ge bra support och håll leveranstiderna. Kundens personnummer, behöver du verkligen det? Att känna till. Nya Distansavtalslagen.  

Marknadsföring och försäljning

Råd om annonsering hos sökmotorerna. Innan du börjar marknadsföra. Sponsrade länkar på sökmotorer. Nyhetsbrev - ett måste. Aktiviteter som höjer prenumerantantalet. Relevans och återhållsamhet. Tio skrivtips när du formulerar dig i ditt nyhetsbrev. Affiliate-marknadsföring. Några myter om marknadsföring på internet.  

Så gör andra

Framgångsrika företagare berättar. Sälja billigt eller dyrt? Är e-handel annorlunda än postorder? Hur viktigt är domännamnet? Kortsiktigt eller långsiktigt tänkande? Sköter en nätbutik sig själv? Om att välja bästa e-butikslösning. Lägg ut din e-butik i folks mobiler. Man ska inte behöva vara datorexpert för kunna navigera runt på sajten. Vår mest givande marknadsföring.    

Om författaren:

Boken är skriven av Jack Hansen som tidigt var igång med försäljning online. Han upplevde internets intåg i Sverige 1995, njöt av de gyllene åren 1998-200 och tog sig igenom baksmällan som följde därefter. I sitt arbete som projektledare och copywriter hos olika reklambyråer har Jack på nära håll och i realtid fått lära sig vad som fungerar på nätet och vad som misslyckas.

Fakta:

(Bok) 2005, svenska, finns på bibliotek. Ämne: Marknadsföring, Internet, Internetreklam, Elektronisk handel, Fler ämnen Företagsekonomi Handel Handelsteknik ADB Databehandling Datakommunikation Datanät Datateknik Teknik Upphov Jack Hansen Utgivare/år Stockholm : Redaktionen 2005 Serie Format Bok Kategori För vuxna På biblioteket ISBN 91-975089-6-9, 978-91-975089-6-4 Antal sidor 100 sidor Klassifikation Qblb ; Qia ; Pucb

Recensioner:

"Boken ger en mängd tips för den som funderar på att starta en nätbutik. Rappt skrivet med mycket starkt fokus på marknadsföring." - Internetworld

"Boken har hjälpt oss med att göra klokare val i allt som hade med webshoppen att göra. Det här är en bok jag rekommenderar till den som ska sälja något på nätet." - Charlotte Katz på DanskDesign.nu

"Boken har hjälpt mig att förstå marknaden och fatta rätt beslut angående webbutik. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som alla som har en hemsida och vill starta en butik eller öka sin omsättning på sin befintliga." - Ulf Andreasson, PANVision AB

"Den har hjälpt oss med inspiration och tips för att våga och leda mig till rätt ställen för att ta nästa steg mot min dröm. Boken är bra för att den är inte så 'teoretisk' och för att det finns exempel från verkligheten. Det här är en bok jag rekommenderar till alla mina vänner som går i företagstankar eller redan startat." - Lotta Lundh

"Boken är bra för att inspirera, varna för misstag och för att få mer kött på benen om man har lite vaga tankar på vad man vill dra igång. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som. funderar på att starta upp försäljning via internet." - Anneli Persson, Sollentuna  

"Nu har det kommit en glimmrande handbok i handel och marknadsföring på webben. Denna lilla gula 100-sidiga bok är oumbärlig fär alla som vill starta en webbutik. Just så lättfattad som en bra guide ska vara." - Dagens Handel